Environmentalist

Environmentalist


بزرگترین شادی و هیجان میتواند زمانی باشد که سگ کوچکی به دنیا می آید یا وقتی بچه گربه ها برای اولین بار چشمانشان را میگشایند .

 

اگر کودکان به اینکه در نگهداری از حيوانات خانگي ایفای نقش کنند علاقه نشان میدهند والدین باید بر نگهداری حیوان توسط کودک نظارت داشته باشند. تعدادی از فعالیتهایی که کودک میتواند انجام دهد به شرح زیر است :

 

1.به فرزندانتان اجازه ددهید نقشی در غذا دادن به حیوان خانگی ایفا کنند. به آنها مقدار آب و غذای لازمه که باید روزانه تهیه کنند را آموزش دهید. به کودکاننتان یاآوری کنید که نباید حيوان خانگي را با غذا دادن بيش از حد پروار کرد.

 

2.به کودکان نشان دهید که چطور باید حیوان را در دست گرفته و جا به جا کنند. به آنها بگویید چطور سگ را نوازش کرده و چطور گربه را بلند کنند.کودکانی که ببراي بار اول صاحب حیوان خانگی میشوند ممکن است ندادنند چطور باید آنها را حمل کرد.

 

3.به کودکتان اهمیت پاکیزگی را گوشزد کنید مخصوصا در نزدیکی محل خواب حیوان خانگی. همچنین نظافت محل دستشویی اهمیت زیادی دارد. سگها برای ادرار و مدفوع نیاز به بیرون رفتن دارند.به فرزندتان جایی که سگ میتواند دستشویی کند را نشان دهید. گربه های خانگی نیاز به لگن و خاك براي دستشويی دارند. بچه های بزرگتر را میتوان برای تمیز کردن لگن دستشویی آموزش داد.

 

4.حیوانات نیاز به فعالیت دارند. برای بعضی از حیوانات مانند سگها این ممکن است اين جزء وظایفی باشد که توسط کودکان پشت گوش انداخته میشود. مطمئن باشید که بر زمان هایی که کودکتان به سگ اجازه ی فعالیت در بیرون از منزل را میدهد نظارت داشته اید. برای آنها اتفاقاتی که ممکن است وقتی سگ بیرون است رخ دهد را توضیح دهید ، مثلا وقتی سگ شما با سگ دیگری برخورد میکند.

 

5. کودکان ما به آموختن بردباری ، توجه و انضباط اهمیت بسیاری دارد که ميتوانيم به وسیله ی روش های ملموس این مسائل را به آنها آموزش دهیم. نگهداری از یک حیوان خانگی یک روش کاملا قابل لمس برای کودک شماست که به حس مسئولیت پذیری و توجه نشان دادن به کسی به جز خود را می آموزد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com